Sluiten

Decompressie Therapie

Wat is decompressie therapie?

Decompressie therapie is een succesvolle behandelmethode voor diverse rugklachten zoals een hernia, stenose en uitstralende rugpijn. Rugklachten kunnen worden veroorzaakt door druk op de tussenwervelschijven, wat kan leiden tot vervorming van de tussenwervelschijven. Hierdoor kunnen zenuwen worden bekneld en klachten als pijn, tintelingen en gevoelloosheid ontstaan.

Het doel van decompressie therapie is de tussenwervelschijf weer op de juiste plaats te krijgen meer ruimte te creëren tussen de tussenwervelschijven zodat de druk op de zenuw vermindert of zelfs geheel verdwijnt.

Door de verminderde druk op de tussenwervelschijf ontstaat er ruimte voor een betere doorbloeding en raakt de tussenwervelschijf weer in staat om voedingsstoffen, vocht en zuurstof op te nemen. Hierdoor krijgt het de kans zichzelf te herstellen. Door de decompressie therapie een aantal weken regelmatig te ondergaan zullen de tussenwervelschijven verstevigen en minder druk geven op de zenuwen.

Hoe werkt het?

Tijdens de behandeling ligt u comfortabel op de decompressietafel. U wordt bevestigd op de tafel en zal dan gedurende 20 minuten een ingesteld programma doorlopen. Tijdens deze 20 minuten wordt er subtiel gedoseerde rek uitgeoefend op de wervelkolom. De intensiteit van de behandeling wordt specifiek aangepast aan uw klacht en lichaamsbouw.

Voor wie is het?

Decompressie therapie is zeer effectief bij:

• Hernia (zowel nek als rug)
  • Ischias
  • Stenose
  • Uitstralende rugpijn
  • Spierspasmen
  • Slijtage (degeneratie) van de tussenwervelschijven
  • Spinale wortelcompressie

De behandeling is voor volwassenen en zal niet worden toegepast bij zwangere vrouwen, cliënten met ernstige osteoporose, ernstig overgewicht of ernstige zenuwbeschadiging.